It's not up to you

Idag trodde jag att jag skulle få sen min gammelmormor dö. Innan dagen är slut kanske hon inte längre finns. Mamma väckte mig och sade att hon inte hade långt kvar, så vi åkte dit. Det är bara skelett och hud, som en rädd fågelunge som låg i sängen och skakade, gömde sig under täcket när det blev för mycket, fick en morfinspruta för att minska smärtan. Det var hemskt och jag tror alla hoppas att det ska gå över, att hennes lidande ska sluta och att det ska gå fort. Att det kan bli så att en annans död kan kännas som en sorts befrielse. Befrielse från att veta att hon lider, alla tankar om henne. Hon har det bättre i döden än att ligga fast i en säng och vi hoppas bara att det ska gå smärtfritt, att hon får lämna jorden i frid. Självklart är den en jobbig tid just nu. 
Dagens album: Björk - Vespertine Live

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0