Single ladies

Jag pratade med Claes om jobb idag, vi skulle ta det senare... Ja, nästa vecka blir det "provjobb" hoppas jag och sen 7-10 dagar i jul! Det blir nog bra, lite jobb iaf! Jag gick hem i kylan och klistrade lite på min tavla, så nu är alla tre klara. Ibland när jag tittar på de känner jag bara: fan, det duger inte. Är det här vad jag ska göra? Porträtt med lite dekorativt papper på? Är det att utforska sitt konstnärskap och utvecklas och göra bra saker som betyder något? Om jag kan måla en tavla och sen tröttna på den direkt när den är färdig är det ju något fel? Tekniskt kanske de är godkända, men inte skickliga tycker jag inte, och temat är väl ganska tråkigt. Jag vill göra något annorlunda som ställer frågor, ändå gör man det som är lättast - det man är bäst på. I mitt fall, porträtt i beige mot svart grund. You push me...
Ikväll har jag tittat på Hype, Mammas pojkar, Glee och Fringe. Glee var riktigt roligt, älskar Single ladies alltså. Haha. Imorgon är det då dax för jobbchansen. Wish me luck. Nu ska jag ha lite obligatorisk chatt med V.
Jag försöker prissätta mina tavlor... Det är svårt... Kan jag ta 3500 för Emma, och 2500 för Rosa och en annan lika stor? Eller 3000 respektive 2000? Eller 4000 för Emma? Ah. Någon som kan hjälpa? Emma är 100x80 och de andra två 80x60! Jag har ingen aning om hur jag ska göra! Och det är bättre att jag säljer de än sätter för högt pris...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0