You push me

Nu är det lunchrast. Vi har pratat om hälsa. Känns som vi pratar om mycket strunt. Jag räknade ut mitt BMI och fick en chock. 15.8. Men jag räknade visst lite fel. 17.6 stämmer lite bättre, fortfarande lågt med. Haha. Jag skriver även på min ansökan till IKEA. Det går bra. Lite kul att Marion säger att det är jättebra direkt och Michaela hittar saker att förbättra. Det gillar jag. Perfektionisten måste ju få utlopp. Jag tror att allt går förbättra, så då är det jättebra att Michaela säger precis vad hon tycker och ser även detaljer och ifrågasätter hur man formulerar sig och att man ska fokusera mer eller mindre på det och det. Det är jättebra verkligen. Pappa tycker han kan hjälpa mig, men han skulle säga som Marion: "Jättebra." Och det behöver jag inte, speciellt när jag inte själv känner att det är toppen. Som sagt, det går alltid göra bättre. Nu är det bara slipa sig på tal och appearence också. Det är lite svårare.
You push me to go the extra mile
You push me when it’s difficult to smile
You push me, a better version of myself
You push me, only you and no one else
You push me to see the other point of view
You push me when there’s nothing else to do
You push me when I think I know it all
You push me when I stumble and I fall
You push me when I don’t appreciate
You push me not to lie and not to hate
You push me when I want it all to end
You push me when I really need a friend
You push me, all I wanna do is cry
You push me when it’s time for me to try
You push me when I do it for myself
You push me, only you and no one else
Keep on pushin’ like nobody
Every race I win, every mood I’m in
Everything I do, I owe it all to you
Every move I make, every step I take
Every thing I do, it’s all because you push me
You push me
Keep on pushin’ like nobody
Keep on, keep on
You push me
Madonna tillägnade denna låt till sin kabbalahlärare, så jag får väl tillägna den till Michaela - och alla andra som pushar mig, om det nu är någon annan. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0