Buffis

De konstiga drömmarna fortsätter. Inatt drömde jag att min bror bjöd på en cigarett trots att jag slutat på balkongen. Jag höll utkik efter mamma hela tiden. Sen var vi ute och sprang i gryningen och gömde oss och blev jagade av någon. Kan varit Sarah och Emmelie. Det var som en mur typ och jag fastnade i en glugg. Sen åkte jag plötsligt bil och pappa sprang utanför och ville att jag skulle stanna. Jag mådde illa hela tiden och fick stanna och spy. Jag öppnade dörren och spydde. Sen sprang jag in i huset. Jag sov med katten hela natten och så kliade det på kroppen. Jag låste in mig på badrummet och sköljde munnen. Då såg jag att jag hade långt hår och så kammade kände jag i nacken att det lossnade. Att det låg stora drevor hår i mitt nackveck. Jag fick känslan av att det legat där sen jag klippte mig och att det bara legat där fångat i mitt veck. SÅ jag kammade och det lossnade mer och så lade jag allt i en burk. Då såg jag små orange kryp krypa omkring och jag började kamma frenetiskt. Då väcktes jag av en våt nos mot kinden. 
Ja, för de som har missat har jag köpt katt. En sphynx. Blue Angel heter hon enligt stamtavlan, jag tror jag ska kalla henne Cleo, hon lystrade till det. Men Daniel och mamma vill kalla henne för Buffis, för att hon buffar på en med huvud hela tiden och vill bli kelad med. Hon kurrar verkligen hela tiden och i natt gick hon runt på mig och låg i mitt knäveck och sov och värmde som ett element. Hanna däremot bara gråter och hatar henne, men jag tror att det går över. Hon har en fobi, men hon måste bara ge henne en chans. När hon lär känna katter gillar hon de ju. Just nu är hon envist tjurig men det ska nog gå tillslut. Daniel sade till henne att den snart skulle vara död, men jag och mamma och pappa vet att han tycker om henne, trots att han tycker hon är ful. Det kan nog vara bra för honom med en katt! Jag älskar henne redan i alla fall! 
Jag har tagit lite bilder. De ska ni få så småningom. Nu ska jag städa för det är så fruktansvärt dammigt i mitt rum!
Måste ju klaga lite på JP också. De gav Kents nya skiva 2 stickor, kallade den för pretentiös. Pyttsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0