Q&A

"Hej. Måste fråga, varför var inte filmen alls som du förväntade dig? Personligen har jag inte sett den ännu, men jag har hört att alla som sett den avgudar den.. Varför gör inte du det?"
Tuula
Har man läst böckerna så har såklart en förväntning och min förväntning var att jag skulle bli väldigt tagen av filmen, faktiskt att jag skulle gråta nästan hela tiden som jag gjorde när jag läste. Men filmen saknade den nerven och fick mig inte att känna dessa känslor. Jag ifrågasätter regissörsbytet. Catherine Hardwickes Twilight är den film av en kvinna som sålts/setts mest och dessutom med en kvinna i huvudrollen. Blev allt för stort? Catherine skildrade ungdomen underbart i Twilight (det är hennes genre) men Chris Weitz fokuserar på andra saker och det blir för puttinuttigt och för mycket specialeffekter. Andra säger att regissörsbytet inte märks, men jag håller inte riktigt med där faktiskt. Det var något som skilde filmerna åt. Jag vet inte om jag kan förklara det mer. Har man inga förväntningar är den säkert jättebra, är man femton och tror på evig kärlek och kan se sig själv i Bella så älskar man den kanske, men har man skyhöga förväntingar faller den lite och är man 19 och lite cynisk likaså...
Hoppas det var ett bra svar!
Ja, jag kan väl säga, är det någon annan som har frågor så fråga på, om vad som helst. Jag antar att jag bjuder in till en frågestund...

Kommentarer
Postat av: Kmulls

Alltså när du handlar på Ebay, hur funkar det att betala då? För priset är ju i dollar lixom. Och åker man inte på massa tull?

2009-11-25 @ 14:02:35
URL: http://kmulls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0