The Uniform Project

På Hype (förra veckan tror jag det var) visade de ett reportage om The Uniform Project - One dress 365 days. Alltså, en och samma klänning varje dag men med nya accesoarer (den stavningen gick bra - trött). Patrik (http://patrikpetersson.blogspot.com/) tyckte någon kunde anta utmaningen! Jag frågade då vad man som kille skulle kunna tänkas ha som grund VARJE dag i ett år? Ett par jeans och en basic tee som man lägger till tar bort grejer på varje dag? Jag känner att det är lite svårt? Kanske något man borde pröva? Kanske kan spara pengar? Haha. Men det blir väl till att köpa massa vintagefynd istället, för det var utmaningen också - att inget skulle vara nyproducerat! Jag lägger nog ner idén om att fixa det och låter proffset sköta det. Kolla in henne på http://www.theuniformproject.com/!
Michaela på UGAn har ringt samtal idag, eller "bearbetat företagen" som hon kallar det, om praktik. Jag ska kanske praktisera på en arkitektfirma! Fick tre nej idag och hon hoppas på ett ja imorgon från någon av de större företagen! Det vore kul! Jag har skrivit ett galet bra mejl som borde få mig in där på tre röda! Vi får se! 
Kan inte sova om nätterna heller. Allt jag kan tänka på är Blue Angel... Sphynxen jag vill ha alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0