2 september, 18.29

Mottaget Vic 18.29: Det är helt jävla sjukt! Jag pratade precis med hon som kom in som reserv och hon var nummer 14! Var inte du nummer 15?

Indeed I was.

Bror är i trubbel igen. Men jag undrar om nu det inte är värre än någonsin. Köpt en stulen moped, åkt fast – nu har han egen advokat och förhör efter förhör. Var ska det sluta? Häleri… maxstraff två år fängelse. När jag sitter och tittar på tv ringer han upp någon i systers mobil: ”Håller du på med min syrra? Hur gammal är du?” Han fortsätter en stund och är dryg. Jag tittar nerför trappan, ett flak öl och några tomma ölburkar… Cigarettlukt. 15 år och full, på en vardag klockan två…

”Förlåt om det känns som vi ignorerar er. Vi mår dåligt av det här, jag och mamma,” säger far vid matbordet. ”Mamma fick ju ett stressanfall igår, hon hade ont i hjärtat. Vi orkar inte det här mer, vet inte vad vi ska göra. Ingen mår bra av det här.”

”Nej, verkligen inte,” tillägger jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0