3 september, 21.18

Jag har inte brytt mig om det innan, inte på väldigt länge. Lagt allt det där bakom mig. Men nu kommer det tillbaka. Det var flera månader sedan nu – känns det som – som jag gick upp två kilo, två kilo som jag behållit och säkert ökat. Har inte brytt mig om det, förutom den gång jag ställde mig på vågen och märkte det. Jag har mått bra hela sommaren, hade någon period när allt kändes tungt och min kropp ville ge upp – men jag tror de där två kilona gjorde allt bra.

Nu känns magen svullen och rund. Jag mår inte bra längre. Känner att de där kilona måste bort. Börjar känna mig tjock… Jag minns när jag skröt om att jag vägde 48 kilo en gång efter jag varit sjuk – nu är det flera år sedan – och hur jag önskade att jag vägde det jämt. 6 kilo från min kropp, det skulle vara alldeles för mycket – nu är det tio…

Jag mår inte längre bra av det. Vill inte vara besatt av vikten så som förut. Det gick aldrig till överdrift, men den var en besatthet. Nu väger jag mig knappt längre, rädd för att se siffrorna. Det är bättre om jag bara lever, struntar i siffrorna och känner efter istället. Får bara ångest av det, vill gå ner.

Varför kommer det här nu? Jag vill må bra, trivas med den jag är… Vill fokusera på framtiden och kärleken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0