3 september, 22.11

Man säger att människor med bristande kontroll över sitt liv har större risk utveckla ätstörningar. Jag har alltid varit en kontrollmänniska, men nu rinner all kontroll ur mina fingrar. Är det därför jag försöker ta kontroll i min vikt istället? För att känna att jag kan kontrollera något?

Är det för att jag mår dåligt? Idag kunde jag inte titta på tv för syskonens högljudda bråk och mor undrar än en gång vad det är som är fel med mig eftersom jag är sur hela tiden. Konstigt att man blir sur i ett hem så är så kärleksfullt och problemfritt, där alla älskar varandra och uppmuntrar varandra med jämna mellanrum. Det är verkligen konstigt.

Det kommer göra mig sjuk, och det snart om inte något drastiskt händer snart. Men allt kommer väl gå utför – bror blir inspärrad någonstans för häleri, mor och far drivs längre isär av pressen, stressen och tillslut skiljer de sig, säljer huset och allting går åt helvete. Jo, jag är optimistisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0