Söndag

Idag var familjen hos farbror Claes och firade honom med bullar och tårta! Trevligt. Pappa fick damp på att jag tänkte ha mina "vinterskor/kängor" så han tvingade mig nästintill att ta andra, så jag plockade fram ett par gamla beiga gubbskor som jag fått av min 89 år gamla gammelmorfar. Det ni.
På kvällen blev det Gossip Girl och När ska jag få dö? En intressant dokumentär och aktiv dödshjälp och palliativ vård och så. Jag vill inte lida när jag dör, men man vet inte vad man ska tänka riktigt. Pappa var klart emot, mamma för. Pappa menar att gränser kan skjutas fram och att det inte spelar någon roll om man lever en vecka hit eller dit längre. Mamma och jag undrar då hur hemsk den sista veckan ska få vara? Pappa menade också att palliativ vård i form av sedering kan ses som dödshjälp, att det är hemskt att man ska sova, men hellre det än att ligga och skrika. Ja, jag vet inte. Det blir för mycket död på den här bloggen känner jag. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0