Söndag

Seg dag idag. Var och hämtade biljetter till Alice i Underlandet idag, jag och Manda ska på premiären på onsdag. Har läst lite i Öken, hundra sidor än så länge för att vara exakt. Det låter lovande men än så länge har bara porträttet av öknen och flickan Lalla målats upp, en vacker bild bestående av varma ökenvindar, en annalkande fara ifrån väst(världen), en kärlek till sanden och till de små ting som lever i det karga landskapet. Sidor av beskrivande bilder av getingar som brummar kring brun hy, djupa blå ögon reflekterandes det vilda havet som slår mot stranden där Lalla sitter under en pinje och blir urblåst, steniga slätter fulla av ödlor och ormar, kåkstäder av papp och plank och den hela staden Smara och en aning Gudshedran och en vandring bort från hotet. Det är vackra bilder och det är fin läsning.
Har kollat upp Robinson och Idol. För Idol kan man nu tipsa om personer som ska med, men har inget ljudklipp med Hanna som hon gillar. Annars så. Haha. Johan annars, vad säger du? ;) Robinson ska jag i alla fall söka! De vill ha mer i år verkar det som, minst en sida och lite frågor man ska svara på. Ska knåpa ihop något riktigt bra om mig själv och posta iväg. Sista ansökningsdag är 15 mars om någon annan är intresserad. Sydostasien eller Sydamerika blir det och inspelning i maj/juni. Krock med Lady Gaga!? Men jag lär ju inte komma med och gör man det får ta ställning då. Två konserter med Drottningen eller uppemot två månader i värme och kändiskap? Huh.. Ja du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0