The bad seeds

Har firat min farfar hela helgen! 70 år, grattis till honom. Åt äcklig mat på Soya, fikade med otrevlig service på Kroatorpet, kusin Julia klämde fingret i bildörren och fick åka på akuten på kvällen, tittat på konst på Smedbyn, ätit tårta och druckit kaffe och haft det trevligt, hemma åtminstone. Haha.
Har fått komplimang från farbror Claes som tycker jag har börjat upptäcka de stora inom musiken. Så jag bad honom låna ut sina Nick Cave till mig! Älskar Murder Ballads och vill höra mer, men laddar inte ner och har inte råd att köpa mer. Så fick en liten gottepåse idag innehållandes skivorna:
Henry's dream
Let love in
The boatman's call
No more shall we part
The Best
Nocturama
Abattoir blues/The lyre of Orpheus
Dig, Lazarus dig!
Grindman
Så nu ska jag ta och lyssna igenom de i ovannämnda ordning, tidsordning alltså. Det blir fint det här. Får väl ta en om dagen sådär.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Sv. tack för tipset! =D

2010-02-07 @ 18:20:47
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0