Fever Ray

Vinnare Årets dans, P3 Guld går till Fever Ray. Ut på scenen kommer en röd burka och det första jag tänker är Lady Gaga. Karin, alltid så mystisk. Så lyfter hon upp burkan över ansiktet och jag häpnar, SKA hon visa ansiktet!? Nej. En mask som av smält hud som liksom rinner ner i droppar och hon lägger micken nära munnen och stönar någonting. Sen drar hon på burkan och går. Det är ju... lysande.
Aftonbladet säger såhär (att det tydligen inte heller var Karin, like anyone could tell?):
Karin Dreijer Andersson som står bakom artistnamnet är inte plats för att ta emot priset, så en person utklädd till henne ersätter. 
Tacktalet?
Stönande i mikrofonen.
Expressens kulturskribent Gunilla Brodrej som är på plats på galan i Göteborg beskriver det hela så här på twitter:"Äntligen! Årets dans är Fever Ray. Sa inget utan drog av sig burkan och blottade en syraattack."






Kommentarer
Postat av: olle edvard

Hahah åh. Karin är bäst!

Jag vet inte riktigt, det var en kompis som hjälpte mig. Jag kan försöka ta reda på saken!

2010-01-20 @ 09:16:04
URL: http://wet.blogg.se/
Postat av: Lina

det var så bra, vare sig det var karin i egen hög person eller inte. det stod iallafall för fever ray.

2010-01-21 @ 12:33:10
URL: http://liinis.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0