Reach out and touch faith

Jag var inte alls pepp på konsert igår, trött och sliten. Thomas tåg var inställt så i väntat shoppade jag på rean på Weekday - ett par byxor med läderrevärer. Åt sushi/sallad och köade till arenan. Svinkallt. Vi hamnade enkelt längst fram vid catwalken där vi på nära håll fick njuta av Dave och lite Martin också. Setlisten?
In Chains
Wrong
Hole To Feed
Walking In My Shoes
It's No Good
A Question Of Time
Precious
World In My Eyes
Insight (sung by Martin)
Home
The Truth Is/Miles Away
Policy Of Truth
In Your Room
I Feel You
Enjoy The Silence
Never Let Me Down Again
Encore
Dressed In Black
Stripped
Behind The Wheel
Personal Jesus
Expressen sågade de första låtarna, ungefär, från nya skivan. Jag älskar dock In Chains men sen håller jag med om att showen verkligen drog igång med superlåten Walking In My Shoes. Andra dyrgripar var Question Of Time, Home, I Feel You, Enjoy The Silence, Never Let Me Down Again, Behind The Weel och sist men inte minst en magisk Personal Jesus! Det var helt enkelt sjukt bra och att man stod längst fram, och slapp tryck (vad är grejen med svenskar?), gjorde det ju inte sämre. Förbandet Nitzer Ebb var också förvånansvärt bra!
Efter konserten åkte jag hem till Jennie och sov! Följde med henne till Dômen imorse och inspekterade. Det verkar vara en väldigt trevlig skola och hennes klass och lärare verkar jättesköna! Men 10.20 gick min buss så jag åkte hem. 
Vid tre hade jag min första Konstvetenskap-föreläsning! Träffade Lovisa som också ska läsa den kursen, så det var kul! Jeanette Gustavsson, från Länsmuseet, håller en del i kursen med och det verkar vara en väldigt intressant kurs som vi började med att fråga oss vad konst är och försöka reda ut begreppet visualitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0