These are a few of my favorite things

GOTT NYTT ÅR ALLIHOP!
Jag spenderade mitt nyår framför tvn med Sound of music! Lite lustigt att jag aldrig sett den men känner igen många sånger. Måste ju vara urmusikalen med adaptioner i Moulin Rouge, Dancer in the dark och Gwen Stefanis Wind it up. Låten My favorite things var väldigt bekant och jag kom på att Björk sjungt den och googlade! Dancer in the dark såklart, så den tittade jag på efter att ha sett den nerkortade konserten av Madonna. Men Sound of music i bagaget blev filmen än starkare och jag älskar när Björk sjunger My favorite things i fängelset för att försöka må bättre. Så lagom till tolvslaget satt jag och grät till det... Finns det bättre sätt att fira nyår? Haha. Jag är nöjd åtminstone!
"They say it's the last song.
They don't know us, you see.
It's only the last song
If we let it be."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback