Dröm V: Döden på flaska

En man köper en 50 cl flaska Coca Cola på Statoilmacken han kör förbi, som han gör varje gång han åker ut till golfbanan. Vid tredje hålet öppnar han flaskan och sveper den. Tjugo minuter senare faller han död på greenen. Obduktionen visade på förgiftning som lett till en hjärtattack.

Jag läste artikeln i lokaltidningen för flera år sedan, men än idag påverkar den mig. Kan en man dö av förgiftning av en Coca Cola, vad kan inte döda en? Vad får en människa att förgifta en Coca Cola? Sedan den dagen lyssnar jag alltid efter pyset när jag vrider upp korken på flaskan, lyssnar så att förseglingen inte brutits. Ändå får jag alltid en känsla av obehag genom kroppen när jag tagit de första klunkarna. En il av rysningar längs ryggraden och ett allt snabbare hjärta. En yrsel som får synen att suddas ut. Jag tittar alltid på mina händer som skakar som asplöv i vinden. Nästan paranoida tankar – som döden är en svart skugga som ständigt vilar över mig, väntar på att slå till. Jag intalar mig själv att det är inbillning, men slänger flaskan i närmsta papperskorg.

Och ändå köper jag en till en vecka senare.



BTW. Fint att min mamma postar kommentarer under signaturen Realisten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0