Otto Dix

Stör mig på termen "arkitektritade hus" som en del tidningar kör med. Alla hus är ritade av arkitekter. Bara för att det är Gert Wingårdh som ritat huset är det inte extra arkitektritat.
Jag har köpt biljett till Lady Gagas extrakonsert och jag är glad. Vet dock ingen ska gå på den, men som sagt, det skiter jag i.
Ikväll har jag teckning igen och jag har slarvat med min läxa. Idag blir det förenkling av frukter och sådär. Blir nog bra. Igår var det konstvetenskap och vi gjorde en resa genom framförallt Otto Dix liv och karriär och jag älskar hans bilder! Han var den enda konstnären som målade igenom två krig och förändrades otroligt genom sin karriär. Mycket spännande och mycket fina/skrämmande bilder. Speciellt en serie om sexmord som ett sätt att efter första världskriget bearbeta vad han sett. Verkligt intressant. Jag måste googla lite mer.
Han mest kända målning, en dansare i Berlin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0