LADY GAGA @ Globen

"Den avslutande Bad romance hade också, med största säkerhet,
fått självaste Her Madgesty att gråta av avund." - SvD

"Konserten är oavbrutet intressant, man sitter storögd
och förväntansfull som ett barn."
- Expressen
Ja, så var helgen över. För att svara på SvD: Hung Up från Confessions Tour är den bästa avslutning jag sett på en konsert men extasen i Gagas episka popklassiker Bad Romance är otrolig och när jag förstod att den skulle komma grät jag för att jag visste att vi hade nått fram till The Monster Ball, the greatest party on the planet, och att konserten skulle vara slut. Från första låt, den underbara Dance in the dark där Gaga intar olika poser bakom ett skynke, till Telephone som får hela arenan att dansa och sjunga och blodet att spruta, till Poker Face, en glittrig dansfest utan dess like, till The Living Dress i So happy I could die (vilket nog alla i arenan var) till Paparazzi med en giganstisk muräna och fyrverkerier från bröst och underliv till discostjärnan Bad romance. Brinnande pianon i Speechless och en röst som skär genom skallen med klarhet och en kropp som får varje bög att sukta efter Gaga, mellantalen, hyllningen till "all my swedish gayboys" i Boys boys boys, gummiklänningen i LoveGame. Var ska man börja, och var ska man sluta? Det är en underbar show från första till sista ton, med 26 klädombyten och alla Gagas låtar utan fyra. Nu längtar jag bara till Malmö.
Kolla även in Adams blogg här

Kommentarer
Postat av: Anonym

fan va bra bilder du tagit! sjukt! du vet att folk kommer sno dom o sälja? ja tkr du ska lägga in en tagg på dom me ditt namn eller nått, eller kanske sälja dom själv? grymma bilder iaf!

2010-05-10 @ 12:49:06
Postat av: Anonym

sälja till tidningar eller nått menade jag :) perezhilton? aftonbladet osv :)

2010-05-10 @ 12:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0