Årskrönika

Ja, det börjar väl bli HÖG tid för en sådan. Vad har jag gjort under 2010? En jävla massa olika looks har jag haft. Det blev ju några gånger att hårmodella. Fem festivaler blev det, tre konserter med Lady Gaga, en med Depeche Mode, en med Kent. Trippar till Stockholm, en del spelningar med Compadre. Och som avslutning på året har jag träffat en pojk, Yonas. 2010 var ett fint år.
Vi kör en bildkavalkad månad för månad!

JANUARI

18 december 2009 dog min gammelmormor Inez, den 19 såg jag henne för sista gången - något som påverkat mig hela året. I tidig januari begravdes hon under en enkel ceremoni.
Jag visste det inte då, men på Depeche Mode träffade jag Tomas för sista gången när han abrupt gick bort i oktober.
Jag var på Bongo som vanligt. Det känns som en evighet sedan, men jag bodde i Jönköping större delen av året.
FEBRUARI
Jag, Hanna och Fika var hårmodeller för Wella.
Jag solade solarium för andra gången i mitt liv.
Jag blev kär, och dissad.
MARS
Jag och Rasmus gick visning inför 1000 personer för NOIR Sthlm på ELMIA Inspiration.
Jag tatuerade mig!
Jag vann biljetter till Adam Lambert och drog med syrran till Berns (där hon blev utsedd veckans snygging på vimmel). Superkväll, förutom att jag blev magsjuk och spydde på hela hemresan - var 30e minut i sex timmar...
APRIL

I april jobbade jag nog mest på köttfabriken och gick kurser på högskolan - bland annat teckning då jag tecknade kroki för första gången någonsin.
MAJ

Jag såg Lady Gaga i Globen två gånger och dog typ för att det var så bra.
Jag lekte.
Jag egofotade på min balkong mitt i natten.
Jag var i Göteborg med Amanda.
JUNI

Jag började sommarjobbet på Ryggåsstugan/Fågelmuseet.
Jag träffade Robyn och fick mina åtta skivor signerade.
Jag spenderade sommarnätter på Bongo, här med Adam.
JULI

Jag var på Peace & Love med Johanna och Mimmi.
Och där spelade bland annat Robyn, Patti Smith, The Ark, Jay-Z, Mando Diao.
Direkt från P&L åkte jag till mormor och morfar i Åre och var där en vecka innan jag åkte vidare till...
...Arvika och träffade underbara vänner och såg fantastiska spelningar.
Bland annat Robyn, Kent, Nitzer Ebb, Teddybears, Juliette Lewis.
Sen egofotade jag lite. Älskar fortfarande den här bildserien.
Sen var det dags för den tredje festivalen, Emmaboda, dit jag åkte och jobbade med Amanda.
AUGUSTI

Jag flyttade till Göteborg och firade med Camilla på en klubb med renfällar på väggarna.
Jag var på Kent med Nadine och hennes mamma.
Jag såg Oskar Linnros, som jag missat på alla festivaler, gratis på Kulturkalaset. Såg även Teddybears och Amanda Jenssen gratis, och jobbade lite på en modevisning.
Innan Teddybears.
Sen var det Way Out West - och en av årets bästa spelningar: M.I.A. Såg även Lykke Li, The XX, Jónsi, Iggy Pop, Håkan med mera.
Hängde i scendiket med Emelie.
Såg Compadre på Akademien.
Jag var på Popaganda.
Och såg Robyn igen!
Och underbara Hurts.
SEPTEMBER

Jag började på Dômen och träffade massa roligt folk.
Som jag festade en massor med.
Jag njöt av solnedgångar.
Jag åkte till Berlin med dessa och fyllde 20.

OKTOBER
Jag och Anna genomförde konstprojektet Action Pollock under KulturDagNatt.
Sen åkte jag till Berlin igen, med skolan.
Och såg massa bra - och dålig - konst och ÄLSKADE Neue Nationalgalerie.
Fick fierce nails av Camilla.
Mös i höstfärgerna.
Festade med Camilla, Sandra och Nadine - krälade i löven utanför Trägårn och var allmänt kalasfulla.
Var på rökig svartklubb.
Fick besök av päronen och åt på Tre Indier.
Var i Jönköping och festade med Nadine och Camilla.
Såg Compadre på Bongo.
Förlorade en bekant.
NOVEMBER

Åkte till Stockholm för att se Compadre på Berns.
Jag var på maskerad.
Jag var hårmodell och blev brunett igen!
Var på Lady Gaga i Malmö.
Hade öppet hus på Dômen och jag visade mitt rum In memorial.
DECEMBER

Träffade Yonas 22 nov, blev ihop officiellt 8 dec.
Mös med Filippa och katten som gått in i en vägg.
Bjöd med mina finaste till Dômens julfest!
Såg Robyn med Filippa och hon tog min hand. <3
Yonas fotade mig (och jag fick mitt första fotojobb!!! BellaoBastian!)
Var i Jönköping över jul och nyår. Var på Bongo och träffade alla jag kände, väntade på Yonas, var sjuk - ja, det var ju så nyss så ni vet ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0