26 augusti, 19.21

Kan man bli mätt på synen? Jag har idag flyttat mig ändå ner till vattenbrynet. Himlen blå, klar med bara några enstaka fluffiga moln, horisonten skarp. Havet (det är något som får mig att tänka på hav trots att det är en sjö) inte lika stilla, en lätt bris ger gåshud på mina armar. Tänder min fjärde cigarett, tittar. Det är perfekt för att varva ner, slappna av och tänka. Jag känner mig obetydlig, nästan osynlig där jag stilla sitter vid vattnet, lyssnar till vågorna och Jónsi and Alex. Musik som inomhus får mig slappna av och tänka underbara tankar, här tar den luften ur mig. Det är så vackert.

     Jag skulle kunna sitta här varje kväll och bara stirra ut mot vattnet, tills väder och vind inte längre tillåter det, tills vattnet frusit till is och snö virvlar över den, tills alla grenar är nakna. En lust att måla väcks inom mig – men har ingen inspiration till motiv. Att försöka måla det mina ögon ser vore omöjligt och skulle bara bli platt och tråkigt. Är det vad jag ska göra nu? När jag inget annat har, att måla? Försöka slå. Åtminstone komma med i vårsalongen? Slå de alla med häpnad. Nej, jag har inte den kapaciteten. Inte längre.

 


Kommentarer
Postat av: Ferhat

Är allt bra med dig annars? :)

2009-08-26 @ 20:04:00
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: WedCor - Pernilla

Jag är den lyckligaste människa på jorden. Kolla gärna in varför :)

2009-08-26 @ 20:12:44
URL: http://wedcor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0