Deep into the darkness

Kvällen ikväll var lyckad, trots att jag var väldigt trött. Hanna kom och hämtade mig och jag fick träffa den mytomspunna Matteus och när vi kom fram till Amanda satt de där i jacuzzin nakna och klämde varandra på pungen - killarna alltså. Haha. Vi åt pizza och och drack och pratade och hade trevligt!

Idag är jag jätteseg som vanligt och ikväll kommer Emelia så ska vi dela en flaska vin och titta på Coco Chanel. Det blir mysigt. Imorgon ska vi nog titta på en lägenhet. Vi får väl se...

Kärlek är att våga vara sårbar. Det är att visa upp sitt hela jag med alla sina sidor och veta att man inte är perfekt, men att man är älskad. Det är att acceptera och respektera sig själv och göra det samma för den man älskar. Kärlek är mod.

Jag har aldrig haft det modet, att låta allt bara vara som det är och handlöst kasta mig mot kärleken. Lita på den jag vill ge den till. Men så har jag längtan efter den, men är för rädd för att våga ta steget. Jag är för feg för att handlöst kasta mig mot ovisshet och sårbarhet. Är rädd för frågan, älskar han mig? Rädd för att bli sårad och lämnad. Rädd också för ensamheten. Men vilken rädsla är värst, den för att jag ska spendera livet ensam eller den för att bli sårad? Egentligen är det samma rädsla som tar sig i uttryck i två olika skepnader.


Kommentarer
Postat av: amanda

en dag kommer kärlken marcus! när du minst anar det!

2009-10-25 @ 00:39:38
URL: http://asandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0