Ego Woman

Amanda, halsbandet är köpt på... trumvirvel... KAPPAHL! Av alla ställen...
Igår kväll läste jag ut Ego Woman av Carolina Gynning och jag sade i början att den var mycket bättre än Ego Girl, men jag måste ta tillbaka det. Självklart har den sina kvaliteter eftersom jag älskade den i början men boken känns mindre driven än Ego Girl. Ego Girl hade en kronologisk ordning men i Ego Woman känns varje kapitel nästintill fristående och behandlar snarare ett ämne, tycker jag. Det känns som hon vill väldigt mycket, men ibland når hon inte ända fram. På något sätt ger Ego Girl en bättre bild av Carolina. Boken skulle också mått bra av en ordentlig korrekturläsning. Men allt som allt en läsvärd bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0