I am because we are

Igår visades Madonnas dokumentärfilm om Malawi I am because we are på SVT1, under namnet Madonna i Malawi. Jag har sett den två gånger redan och det är en otrolig film - om inte bara världens näst fattigaste land med över en miljön föräldralösa och en HIV/AIDS-edidemi utan även en film om mänskligheten och att vi alla är lika. Jag existerar för att ni existerar och allting hör ihop. Med Madonna som guide visas bilden av Malawi upp - ett land med 12 miljoner invånare och en miljon föräldralösa barn, ett land i desperation och akut hjälpbehov. Jag vet inte om filmen går i repris, gör den det så borde alla se den. För man kan lära sig saker om både världen och sig själv.

För mer information besök iambeacuseweare.com.

Kommentarer
Postat av: Patrik

oo,jag såg den med! Det var bra!

2009-10-14 @ 21:50:08
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0