3 september, 15.45

September. Den första stod solen högt på den blå himmelen, värmande jorden till underbara 25 grader – nu öser regnet ner. Hösten har kommit. Rummet börjar redan skymma, allt bli mörkare. Med regnet kommer känslorna, allt blir mörkare när sommarnätterna lider mot sitt slut. När jag inte längre kan sitta på stranden och känna solen mot min hud, se den gå ner över Bymarken framåt åtta.

Vad ska hända med min framtid? Kan inte bara sitta här längre. Alla mina pengar slut… Hoppas på napp i Åre. ”Då är ni för unga, alla 19-20-åringar super ihjäl sig sin första säsong.” Och om alla tänker så? Hur ska det då gå? Sådana fördomar har jag inget till övers för. Han kan glömma att jag vill jobba för honom även om han skulle ge mig ett jobb. Nej, jag tar vad som helst just nu…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0