Mardröm

Både jag och Yonas vaknade med ett ryck imorse. Blev asrädd när jag vaknade upp från min mardröm och möts av en uppstudsande Yonas.

Min mardröm handlade om en jude. Jag var i ett hus där två judar misshandlade och torterade personer. Det var mitt ute i ödemarken och det var vinter. Jag såg hur de slängde en annan mans huvud i väggen, bet honom och piskade honom. De lyfte upp mig på ett bord och skulle börja. De var lugna hela tiden och jag gick med på allt. Försökte klättra upp på bordet men förd ner massa gånger. Sen dödade jag en svart kvinna, vet inte varför. Juden högg huvudet av henne och lade in det i kylen. Jag undrade vad han gjorde med resten av kroppen och han visade mig till tvättstugan där hennes skinn låg fint hopvikt bland tvätten.

Sen krävde juden att jag skulle lämna ett skålpund kött från min rygg i offer och tog fram en skål och en kniv. Jag sa att jag inte hade något kött där och sprang iväg. Juden jagade mig överallt. Jag sprang upp och hoppade ner från balkongen och ut i snön. Men jag behövde min telefon som låg på laddning och mina skor. Sprang in och tog de och hörde judens skrik på övervåningen. Sprang för mitt öiv och vaknade med ett ryck.


Lite som i Merchant of Venice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0