Alla har vi problem

”Vi har alla perioder av depression och ifrågasättande och ibland leder de till sådana här situationer. Det är bara acceptera det faktum att det har hänt och försöka gå vidare där ifrån. Det låter som du är van vid att göra det. Gå vidare och lägga saker bakom dig?”

”Jag har varit tvungen för att överleva.”

”Ja. Det går inte älta. Men har du verkligen bearbetat allt, eller har allt bubblat upp nu?”

”Nej. Jag rymmer ifrån problemen…” svara jag lågmält och tänker. Att fly från relationer är ett sätt att inte bli sårad, att fly från problem när man egentligen borde gå till botten med problemen och möta sin rädsla att visa sitt inre för en annan människa. När till och med den person man tror man är kär i säger att den älskar en borde det gå, men någonting har alltid hindrat mig.

”Jag antar att det är lätt att göra det. Men nu ska jag hjälpa dig att bearbeta allt det här. Jag förstår att det är mycket som ligger bakom. Det är bra att du öppnar dig och jag tror det kommer gå jättebra det här om vi bara ger det mer tid. Du ska se att du snart mår bättre. Vi säger så. Du ska få gå tillbaka till rummet en stund innan lunchen så träffas vi imorgon igen.”

Ännu ett litet smakprov

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0