No line on the horizon

Som en staty där vattnet möter sanden står jag
Som en staty fastfrusen och stilla
Blickandes ut över det stilla vattnet
Vinden är stilla och mörkret faller över världen
Jag ser stadens lysen vakna
Dimman ligger tät över horisonten och min blick är fast
Nästan som jag lättar och flyger ut
Över de rullande små vågorna
Som min kropp vill falla ner i det mörka kalla
Vem behöver droger eller spa när stranden finns så nära?
När vattnets lugnande effekt är så nära?
När allt jag behöver göra när stressen kryper sig fram
Är att ställa mig och blicka
Blicka ut över vattnet och låta alla tankar rinna av
Då är jag som allra minst
Och livet som allra störst

Kommentarer
Postat av: Patrik

Vilken läskig bild!

2010-01-12 @ 22:40:36
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0