Genus

Idag har jag diskuterat genus i konsten och inte kommit fram till så mycket. Tycker inte kön är avgörande inom konstens uttryck utan individen, men dock finns det skillnader på andra nivåer och att kvinnor är underrepresenterade inom konsten är ju självklart och varför kan man undra. Det var tydligen så att det Nationalmusem (tror jag) gjorde en undersökning av vad de köpt in för konst under en period och det var nästan bara manliga konstnärer, och det visade sig att det var kvinnliga intendenter. Kvalité ska ju stå över genus, men frågan är bra att diskutera.
Mormor och morfar var här på kvällen. De hade köpt ny bil - igen. Morfar är galen i bilar. Den här gången en automatväxlad dieseldriven Toyota Avensis för sisådär 330 000. Galet. Men fin var den. Jag hade bakat negerbollar så det åt vi och drack kaffe sen tittade jag på Grey's Anatomy, True Blood och Lost.
TVÅ DAGAR NU ALLIHOP! GAGA OH LA LA! KOMMER JAG ENS KOMMA HEM LEVANDE?

Kommentarer
Postat av: nadine

vi får ju hoppas att du gör det marcus, kommer hem levande alltså. och hälsa henne ^^

2010-05-06 @ 10:49:17
URL: http://nadineappletwig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0