I was born free, MOTHERFUCKER!

Mathangi Maya Arulpragasam. Ja, jag visste om hennes riktiga namn - M.I.A. Jag visste inte att M.I.A. står för Missing in action, att namnen på hennes två första skivor är hennes föräldrar - pappa Arular och mamma Kala, och så tredje skivan som då heter Maya. Hon är även konstnär och har gåt på St. Martins! Det lär man sig om man kollar på Kobra. Och Romain Gavras som regisserade den fenomenala videon till Born Free där rödlätta sprängs i bitar har tydligen släppt en independentfilm! Den får allt ta och ses!
Igår träffade jag Yonas och drack lite vin och mös. Mycket trevligt. Blev sent men kom i tid till skolan där jag klippte ihop en film till, började montera mina verk i projektrummet och gjorde en ros i papper. Det får jag nog göra om eller skrota, vi får se vad som händer. Var även på Hemmakväll och köpte tillräckligt med godis att hålla i två veckor och den animerade filmen Metropia. Den var så SJUKT snyggt animerad. Blir helt paff.
Idag var det även tre personer till och kollade på lägenheten så nu har jag träffat sex potentiella nya sambos! Jag och Helena är nog överens om två som vi tycker var bra. Inte för att jag väntar mig någon stor beslutsrätt men visst är det viktigt att båda trivs. Det är inte lätt ska jag säga!

Kommentarer
Postat av: Adam

Metropia är rätt häftig faktiskt, var på en visning på Kulturhuset av den för inte så länge sedan med Q&A med regissören efteråt, kul!

2010-11-25 @ 14:13:33
URL: http://sentient-machine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0