Jönkan

I helgen var jag och Yonas i Jönköping. I söndags fikade vi med Johan och Lasse och planerade min utställning på Johans café. Den 27 mars blir det vernissage! Jag kommer påminna er, tro mig. Sen träffade vi Amanda och åt sushi och pratade hela kvällen. Mycket trevligt.
På måndagen åt vi sushi igen. Pappa betalar... Haha. Bjöd oss på lunch och Hanna och Fika var med också. Mycket gott. Gick hem genom stan och fyndade en borste på Make Up Store på 50%, mycket fördelaktigt. På kvällen var det casting för Spring Inspiration och det gick bra men vi kom inte med. Kul hade vi mot alla som inte gå, men några av de kom med så man kan ju undra vad det är för jävla kvalitet på det där jippot. Glad är jag att jag får riktiga modelljobb. I slutet av februari fotas jag och Y för yokiono.se ju. Kommer bli fierce.



På bussem, Espresso House och... wc... plats...

Öken a la Gerhard Richter, 60x43

Vi har börjat med ett tema som heter Resor jag aldrig gjort. Förra året så läste jag boken Öken av Clezio. Den innehöll bland annat den bästa beskrivningen av en död människa jag läst - dessutom hade jag precis sett min döda gammelmormor och kände att allting stämde - och underbart vackra beskrivningar av öknen och ljuset.
Jag målade och laverade då ett par målningar/skisser till ett tänkt projekt som dock aldrig blev av. Tog med mig allt det till Göteborg och målade idag tre tavlor med ökenlandskap i olika nyanser/ljus. Provade att dra ut färgen som Gerhard Richter och fick en fin ökenstormkänsla. Det blir fler likadana imorgon.

Kommentarer
Postat av: Yonas Romell

Du är det vackraste jag vet <3 love you

2011-01-26 @ 00:18:31
URL: http://yonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0