Books

Igår läste jag ut Alkemisten av Paolo Coelho. Jag gillar hans böcker, de är lättlästa men har mycket saker man kan tänka på länge. Alkemisten var väldigt bra, men hans bästa bok jag hittills läst måste vara Elva minuter. Alla hans böcker har ju samma budskap, ungefär, och det tål att tänkas på. Han har ett bra sätt att se på livet och man borde tillämpa en del av det han skriver om.
Ikväll tänkte jag börja läsa Too loud a solitude av Bohumil Hrabal och jag hoppas den är bra. Den är på blott 100 sidor och man behöver nog sådana böcker efter att tagit sig igenom stora epos som Öken. Jag har en del böcker på lager från bokrean jag ska ta mig igenom. Vi, de drunknande tex lär ju ta ett tag. Haha.
Nåväl, imorgon jobbar jag 7-18 så nu ska jag nog lägga mig.

Kommentarer
Postat av: K.

Min favorit med Coelho är nog "Veronika bestämmer sig för att dö". Den går emot de andra lite, men "Elva Minuter" är också bra (och grafisk!).

Jag gillar filmatiseringen av Veronika, men sedan så är jag ju väldigt svag för Sarah Michelle Gellar. Men jag tycker filmen var rörande!

2010-04-13 @ 02:07:15
URL: http://lehane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0