Valyra

Hemma. Bevittnade tjafs på spårvagnen. En asfull kille skrek ut att han var sosse, att det är omänskligt att rösta på Moderaterna och att det var sossar som byggde det här landet. Två kommunister svarade att sossarna var osolidariska, jag vet inte vad alla sade riktigt - skrik hit och dit. En fullegubbe skrek iaf att ungdomarna skulle hålla käften. Så där satt den fulla och tjafsade och skrek på en moderat och när de gick av sade en kvinna i 40-årsåldern till mig: "Är det sådana som han som bygger det här landet vill jag inte bo kvar, eller vad säger du?" Vad ska man svara? Haha.
En sak är ju säker. SD kommer in i riksdagen och det är väl kanske inte så bra. Jag vet inte vad jag ska tycka egentligen. Jag tror allt, ja man ser ju på siffrorna, att många i Sverige är rasister. Jag själv blev ju 30% SD i valkompassen, men min röst fick de verkligen inte. De får inget inflytande i riksdagen om siffrorna blir som prognosen iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0