London

Det är väl dags att visa lite bilder från London! Here we go...


Vi anlände och gick direkt till Tate Modern där vi såg bland annat Gerhard Richter och Ai Weiweis enorma installation Sunflower seeds - handjorda keramiska solrosfrön i hundratusentals. Det roligaste var ju dock att de visade ett konstverk jag såg i Jönköping när jag var där sist...

Dag 2 är den vi kallar för Gå-tusen-mil, eller något. Började med frukost och gick sedan till Tower Bridge, som ni ser.

Här är hela rutten. Hotellet 20 min från Elepaphant & Castle, Tower Bridge, Brick Lane, strandpromenaden mot Big Ben och till Tate Britain. Drygt 1 mil.


Sen kom solen och vi tog en öl.

London Eye och Big Ben och så.

Big Ben och Tate Britain

John Stezaker och Lucian Freud.

Damien Hirst.

Träffade trevligt folk!

Ny dag och tillbaka på Brick Lane där vi hittade Europas största konstnärsbutik. Svårt att välja penslar alltså...

Skulpturer av Anish Kapoor i Kensington Gardens.

Sista dagen spenderades på Brick Lane Market med trevliga Laurent och Guillame. Blev middag hos de och lite sömn innan vi drog hem till kalla Sverige.


Det blev mycket konst: Tate Modern, Tate Britain, National Portrait Gallery, Saacthi Gallery, Whitechapel Gallery och Anish Kapoor i Kensington. Väldigt kul och jag har massor med inspiration!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0