The right kind of trust is a shareware

Det var ett tag sedan! Förfesten i lördags blev HV-party utan dess like och efter det drog jag, Nadine och Millan hem till Nadine för vi ville inte sitta på Juneporten med HV-fans, drack upp vårt vin och drog senare till Bongo där vi hade det underbart! Vid tre någon gång var jag hemma, fyra somnade jag väl. Gick upp klockan åtta för att åka till Trollhättan och fira kusin. Bara jag och mamma åkte, och Hanna var ju hos Toni redan - de andra tjurade. Hade en trevlig dag med tårta och grejer, dubbelhopprep och så där. Haha. Kom hem ganska sent, sov lite för lite. Jobbade 7-18 måndag, tisdag och nu sitter jag här och är HELT slut i hela kroppen. Har ont i låren idag med, kanske är det dubbelhopprepet?

Är det för att jag fruktar döden som jag stirrar ut i natten genom bilfönstret, oroligt letar efter viltstängslen bland träden? Oroligt tittar bland skuggorna efter älgar, när staketen upphör känner jag alltid hur mitt hjärta snörps ihop och jag grips av rädsla. Tanken på att en enorm älgtjur ska komma rakt utspringande och krossa oss, att vi inte ska hinna bromsa och jag ser framför mig hur dess enorma kropp får hela karossen att knycklas ihop och hur klövarna skjuter rakt in genom framrutan, genomborrar min fars kropp i förarsätet, snuddar precis vid min kind. Ser framför mig hur jag förlorar hela min familj på ett ögonblick och tänker att jag är lycklig om jag får dö. Men där kommer ingen älg. Men oron får mig kanske att uppskatta livet, är det inte det döden är till för?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0