Berlin Berlin Berlin, ack denna stad.

Nej jag har inte dött. Jag har varit i Berlin. Och här kommer bilderna:
Vi åkte från Göteborg kl 7 på morgonen. Vi åkte båt två gånger. Mikael trodde vinden kunde hålla uppe honom. Det kunde den inte. Han ramlade.
Jag höll mig till posing och på fötterna.
Love at first sight srö
Stannade på McD och lekte i rutschkanan.
Kom fram till Berlin. Åt, fixade - whatever... Snyggast på skolan går härmed till: Isabelle Cussuto.
Och sen visade jag alla Roses, såklart, och sen var vi fast.
På måndagen åkte vi på sightseeing med början i Schöneberg, ut till någon sjö med avslut vid förintelsemonumentet - så man fick typiska posebilder därinne med ;)
Och öl drack vi ju såklart. Come on, it's Berlin!
Anna-Nicola är underbar. Hon och jag på fest är oslagbara:
"FLADDERFITTA! SCHLYNA!"
Riksdagen.
Berlinmuren srö
Och så hoppade vi över.
Och en försäljare nästan TVINGADE på mig den här. Men nej, den köpte jag inte. Kanske jag borde dock? Haha.
Ja, ni ser ju själva.
Sen åt hela klassen utan två tror jag indiskt.
Sen började vi leta öl, men Kaisers är ju dyrast i världen så vi flög ner i U-bahn...
...där de hade både öl och...
...underbar reklam...
Sen förfestade vi med massa skulptörer srö.
Jag trashade strumpbyxor, vi hamnade på Roses, blev erbjudna kokain på gatan och jag vet inte vad.
Tisdag då. Asbakis, Gemäldegalleri = tråkig gammal konst, rymde till Neue Nationalgalerie efter en stung och fick en orgasm av all underbar konst och inte minst Mies Van Der Rohes sista mästerverk från 68. Byggnaden alltså.
Otto Dix - Skat Players. Jag började nästan gråta av lycka över den här. Man har aldrig sett att det varit ett kollage så tydligt på bilder och att sen den i verkligheten var bara överväldigande. Jag stod läääänge framför den och upptäckte nya saker hela tiden. Upptäckte nya saker när jag gick dit igen med klassen en annan dag. Otroligt...
Efter Neue vandrade jag runt som en zombie efter cigg, mötte upp klassen som varit på Gemälde och åkte ut till Kreuzberg där vi skulle till ett galeriehaus.
Där träffade vi tre konstnärer. Intressant
Sen gick hela klassen och åt på en mysig resturang.
Och sen hamnade hela klassen på Roses... Haha. Patrik gillade det till och med. Glömt berätta. På bussen frågade han om jag var "en sån där BDSM-kille". WTF!? NO!!
Sen vart det onsdag och Hamburger Bahnhof.
Där ett konstverk var ett rum med grönt ljus.
Syns jag om jag står framför Warhol?
Gick till Tacheles. Underbart.
Satt i solen i en äcklig soffa. Sen drack vi öl.
Och så satt vi på hostelet och drack öl och rökte egenrullade cigg.
Och Isabelle blev belle och stack på dejt. Med en tysk.
Och så blev det torsdag och vi åkte till Museum Insel och gick på Alte Nationalgalerie och tog gruppfoto.
Och när jag sett allt jag ville där sprang jag iväg till Berliner Dom och började klättra.
Kupolen var fin.
Men betalade väl mest 3 euro för utsikten. För varför betala 10.50 för tv-tornet? Tyckte det var dags att se Berlin från ovan. Vackert var det. Själv var jag. Och det behövdes.
Bild till Lookbook?
På kvällen var vi på Neue igen och sen gick vi till otroliga Sony Center med ett tak som ändrar färg och massa fina barer. Drack drinkar och hade det fint. Enda kvällen jag inte gick ut och festade.
På fredagen blev det konstmässan Art Forum Berlin. Jag vaknade med förkylning, busschauffören körde fel och det som med tunnelbana tog en kvart tog för bussen en och en halv timma. Jag var så jävla sur så det fanns inte.
På kvällen bjöd skolan på middag! Asgott!
Började med en drink. Åkte till hotellet. Jag förstår det inte, men på något sätt fick jag i mig en sjuttis vodka. Jag borde inte kunnat stå? Men så sa ju alla att jag och Anna var jävligt fulla. Hör bara...
In i dimman. Det var bara Anna och jag som var party. Så med en sjuttis i mig så åkte vi mot en...
...punksatanistbar. Där spydde Anna som en gris, sen låg hon på gatan en stund, sen gick vi till Roses med den andra Anna och Anna vilade i soffan en timme eller något innan jag och den första Anna - Spyanna - åkte till Berghain där vi köade i en timma innan vi festade som om det inte fanns någon morgondag.
Lördagen var fri så jag tog en välbehövlig sovmorgon. Vid tre någongång gick jag, Petra och Anna en sväng runt judemonumentet, Branderburger Tor, upp mot Montbijouparken...
Där vi drack öl i solnedgången.
The Last Supper - Pizza.
Sen fick vi timglasfigur. Hot eller? Isabelle ser ut som BARBIE!
Sen drog vi till Fredrik på förfest. Underbart kul. Efter det drog vi till Berghain och festade HELA natten. Läderbögar överallt. Dansande hela natten och helt galet...
Här är vi i taxin 7.10. 7.15 satt vi på bussen hem. Så jävla kul att springa ur taxin fulla, upp på rummet, ta våra grejer och se alla morgontrötta människor som sovit hela natten - och där kommer vi fulla och glada, hem från klubben. Haha.
Och denna bild från soldäck Rostock-Geidser får avsluta denna bildkavalkad.
Jag har haft en av de roligaste veckorna i hela mitt liv och jag längtar redan tillbaka till Berlin. Gud vad jag skulle vilja bo där en period och bara festa och måla.

Kommentarer
Postat av: Phillipe LeNerd †

found you!

now i believe you were in Berlín!

haha, seems so much fun

+ on your pretty face!

2010-10-12 @ 22:14:42
URL: http://lenerdfashionproject.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0