BERRAN SRÖ

NU, kommer bildbomben. Är ni med? Fyra dagar, ca 50 bilder (dubbelt så många kommer snart på Facebook):
På onsdag åkte jag till Lund och träffa Albin och fikade.
Vi träffade Ebba och Anna och hängde i Ebbas studentrum och hjälpte henne packa. Vi åt falafel och sen gick vi srö.
Nattåget till Berlin.
Vi åkte tåg på färja.
Vi köpte fem flaskor billigt ambrosiavin och vaskade den ena över relingen. Vaska for Africa. (Mamma och pappa, vaska är när man häller ut något för att visa att man har pengar. Sådär Stureplanerna gör med skumpa.)
Vaska vaska eh eh vaska vaska eh eh eh tell me tell me now eh eh samisamisa Eh eh VASKA FOR AFRICA!
Vi mötte Berlin i soluppgång och åkte mot Spittelmarkt där Fredrik mötte oss.
Bytte tunnelbana srö.
Utsikt från Frippos balkong i Mitte. Gotham city.
Vi planerade dagen. Eller ja, Albin, eftersom han bott i Berlin.
Rökte på balkongen srö
Åkte tunnelbana och tog gruppkort. Så underbara människor allihop. Helt sjuka och helt sjukt underbara. Anna, Ebba, Albin, Jag, Josefine och Malin.
Och här är Fredrik med ja!
Väntar srö
Vi åkte till Schöneberg som är Berlins gaykvarter (och det syntes) och drack Berliner Weisse (grön eller röd, öl med hallon- eller madrasaft). Jag tog en röd och det var förvånansvärt gott.
Det var 20 grader vart och HELT underbart. Anna, Jossan, jag och Albin. Efter det gick vi till Garage, en vintagestore där man kan köpa kläder kilovis och jag gjorde bästa fyndet - Dr Martens för 30 euro! Glad kille.
Walk walk fashion baby
Framför Bellevue <3
Vi gick genom Tiergarten och tänkte upp i Ängeln men den var under renovering så vi satte oss vid floden och drack öl istället.
<3
Sen åkte vi hem och krökade.
Fredrik gör en Carola. Evighet
Ebba köpte en päls som jag pälsade i. Sedan gick vi till Roses, Tarantinos favoritbar - en bar klädd i rosa fluff och all kitsch du kan hitta. Bilder på den har jag från en annan dag.
Vi drog vidare till Cookies där de spelade Girls just want to have fun, Open your heart och Bad romance på raken och vi went crazy, obiously... Drog hem kl 7 på morgonen och sov.
Så var det fredag och vi åkte till Alexanderplatz och träffade Franco. Men det har jag inga bilder på.
Tv-tornet såg vi också och gick mot det.
Vi beundrade statyer och Berliner Dom.
Vi åt glass och skrattade mer än någonsin.
Vi shoppade på Weekday för alldeles för mycket pengar och vi jag, Fredrik, Jossan, Malin och Ebba gick till Made in Berlin där jag hittade den här underbart bisarra pälsen - som jag inte köpte nej. Jag köpte dock en svart, aslen och fin. Hon ville inte sälja den först, för den satt på en skyltdocka och hade precis kommit in - men så märkte hon nog hur angelägen jag var, gick bort och kollade prislappen och vinkade dit mig. Min srö.
Ebba och Fredrik åkte och medan jag, Malin och Jossan åkte till H&M där jag shoppade lite mer.
Vi vilade i en tunnelbanenedgång.
Sen svidade vi om och gjorde oss i ordning för kvällens mustaschfest som nog måste vara den roligaste fest jag någonsin varit på. Nio nationaliteter - svenskar, tyskar, norskor, finskor, danskor, australiensare, en amerikan (från N.Y. dessutom!), en sweiziska och en fransman - och fyra språk som yrde över rummet - svenska, engelska, tyska, franska uppblandat med lite norska och danska ibland. Pratade massor med amerikanen, astrevlig. N.Y. är inspirerande om man inte bott där hela sitt liv, han var här och jobbade med inredningsarkitekt. Det var det flera som var, mycket intressant.
Mustascherna på!
Fick väl inte så bra bilder på allt folk men hon i rosa är Gabrielle från Sverige. Hon trodde jag kom från Göteborg, hördes på dialekten tyckte hon. Då blev Marcus glad.
Ebba the PIMP srö. Fixar ligg till alla srö.
Klockan 00 blev det lördag och fyllde år! Blev sjungen för och mådde hur bra som helst.
Sen drog vi ut, först till Roses.
Sen till Renates ute i Tjotahejti - ett nergånget hus som var hur varmt som helst och osade weed. Killen Fredrik stötte på var amerikanen, Max.
Och underbara underbara Yasmin aka Ms Switzerland! Dansade hela kvällen och blev bjuden på drinkar - det var ju min födelsedag. Kommer inte ihåg när vi drog hem, tror det var vid 8.
Lördagen spenderades i sängen till tre-halvfyra och sen hängde vi bara och gjorde ingenting.
Sen började festen igen.
Sen åkte vi till Hackescher Markt och åt på en italiensk resturang. Sen började jakten på alkohol, kl 23. Tillslut fick vi tag på dyr, ack så dyr öl. Sen åkte vi hem och började förfesten. Vid 05 drog vi ut, till Roses! Och här kommer bilderna på detta kitschparadis som är Tarantinos favorit, och en gaybar - såklart. Behöver det sägas? Kolla bara:
Och nu ska jag berätta för er om veckans sjukaste klubb: Berghain. Berlins inneställe och rankat som världens bästa klubb, en gammal gaysexklubb med darkrooms och grejer. Tydligen assvårt att komma in och man måste stå helt tyst och inte prata, få vakterna att tro att man är tysk och inte gå i grupp och inte vara för full. Malin trodde jag skulle vara ett säkert kort eftersom jag är alternativ och har synthfrilla. Jag, Anna, Ebba och Albin åkte dit vid 8 på morgonen, köade en halvtimme. Albin och Anna försökte först. Albin pratar ju flytande tyska men lyckades inte komma in. Så kom jag och Ebba och sa "Hallo" och att vi var "zwei" och fick gå in direkt. Men eftersom de andra inte kom in gick vi direkt, Albin och Ebba köpte vin och vi drog runt på stan en sväng och drog hem en sväng och Albin bytte om och så åkte vi tillbaka till Berghain, vid 11 på dagen. Sjuk känsla att ha festat hela natten och gå in på en klubb klockan 11 på dagen. Haha. Men in kom vi och festade till tre!
I det här enorma huset ligger då Berghain, i HELA huset. Tre våningar med ashögt i tak, två rökfyllda dansgolv, betongväggar och en ruff känsla. Droger överallt, en kille frågade om vi hade ett kort så han kunde dra en lina. Inga kameror tillåtna, folk som har sex överallt. Man undrar ju vad det finns för fläckar i darkroomen. Jag hoppades ju på en romans också när jag åkte hit men jag blev fetrejeceted, tappade bort alla och flippade på dansgolvet - som ett slag i magen och blev asbesviken. Åkte hem ensam vid tre.
Well, Googlebilder från Berghain:
Och ljuset är så iscensatt här, det var mycket mörkare, dunkande syntmusik, rött ljus och tonvis med rök, killar i bara kalsonger överallt. Ja. Det går knappt beskriva.
Wikipedia säger såhär:

Berghain är en technoklubbBerlin.

Den är namngiven efter sitt läge, på gränsen mellan stadsdelarna Kreuzberg och Friedrichshain och är inrymd i ett gammalt nedlagt kraftverk i Östberlin, nära Ostbahnhof. Huvudsakligen spelas elektronisk musik, främst framförd av tyska grupper men även många stora internationella bokningar finns på spellistan varje månad. Två stora dansgolv finns, huvudgolvet och Panorama Bar, sammanlagt med plats för cirka 1 500 gäster.

Och så stämpeln såklart ;)
Sov till åtta på kvällen, packade och åkte hem. Kändes som det var morgon så det var helt sjukt när vi gick till tåget. Sov hela vägen, tänkte köpa sprit men kom inte upp på båten. Och det blåste som fan så hela båten gungade. Sjukt äckligt. I Lund köpte jag V, satte mig på Espresso House och åt frukost och Albin och Anna pluggade anatomi. Nu är det skönt att vara hemma. Nu laddar vi för en repris 3-10 oktober.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0