Helgen

Ja. Helgen har varit fullspäckad. I torsdags var jag ute med Camilla och Linda, i fredags var det pub på skolan med tipspromenad och sen festade jag hela natten lång med Mikael, Filippa och Kajsa - de två första sov jag med - och i lördags var det fest för Zoran i Trollhättan och jag dansade hela natten med Jenny och hade verkligen superdupersuperkul! Kroater kan festa, på vilken svensk fest ser man 60 pers ringla runt i lokalen i en lång orm, och folk som dansar och dricker som galningar? Till och med gamla farmor på 75 dansade runt som en tonåring!
Det här är Kajsa - hon är 21 tror jag och bor på Majorna och vi har våra bord jämte varandra, Petra - som gick Natur Musik på Per Brahe, och Victoria som jag inte känner så väl.
Det här är Mikael. Och ja, var ska man börja? Plåstret tar vi. Jag, Filippa och Mikael var och åt på Le Pain Francais och fick lite bråttom tillbaka till skolan och sprang rakt ut framför en spårvagn - som inte bromsade utan tutade och gasade. Varpå vi kastade oss tillbaka i säkerhet, förutom Mikael som sprang rakt in i lyckstolpen. Filippa sa lite bestört: Jag tror det blöder! Och det gjorde det. Hämtade papper på restaurangen och började gå, för mådde bra gjorde han ju. Tänk, vi kunde dött där på fläcken. Mikael gör också konst av sina egna naglar som han nu samlat i 7 år och han var fyra ihopväxta tår (två på varje) och är en riktigt trevlig grabb som Patrik blandar ihop med mig, för vi "är ju så lika! Blonda och glasögon!"
Och där i bakgrunden har ni underbara Filippa!
Kajsa har en pojkvän, men det är inte muppen på bilden.
Det var ungefär här vi förstod varför Mikael blev upptryckt mot en vägg av en munkfrilla på Gretas med orden: "Jag vet att du vill ha den långt upp i röva," sexigt viskandes i örat.
De Tu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0