Antichrist

Igår såg jag och Yonas Antichrist av Lars von Trier. Kajsa sa att hennes vänner mådde dåligt i ett halvår efter den. Då undrar jag hur de mår? Haha. Jag kände mest att den var oerhört vackert filmad, hade sjuka inslag och, okej, i slutet blev den ganska störd.
Den handlar om ett par som förlorar sitt barn och åker ut i skogen för att bearbeta sin sorg. Hela filmen har grunder i religion. Enligt kristendomen är kvinnan skaparen av all ondska. Det var Eva som åt av äpplet och brogte död och ondska till jorden, det var Eva som fick människan att korsfärsta Jesus. I filmen är kvinnan Eva och barnet Jesus som måste dö för hennes synder. Det är så jag ser det, ungefär. Sen hände det en jävla massa annat mystiskt symbolistiskt.

Kommentarer
Postat av: Aizic

Kan inte göra annat än att applådera din tolkning av filmen. Väldigt bra spegling av ditt intellekt. ^^

2011-02-01 @ 10:53:48
URL: http://aizic.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0