Eh.


Två invandrare satt på tunnelbanan i Sthlm och såg en gammal man med en skylt som gick och tiggde pengar av folk.
Invandrarna tittade på varandra och föreslog att de skulle göra samma sak eftersom det verkade vara lättförtjänta pengar.
Dagen... efter skiljdes de åt på varsin tunnelbanelinje, när dagen hade gått så kom den ena invandraren till den andre och sa:
"Jag tror inte detta funkar eller så gör jag nåt fel, har bara fått ihop 44:50:- på hela dagen"
Den andre tycker det var konstigt och frågade vad han skrivit på skylten:
"Jag skrev, Jag är ifrån Irak och har inga pengar till mat eller hyra".
Den andre sa:
"Va konstigt, jag fick ihop 44000:- jag, jag skrev - Jag är ifrån Irak och vill åka hem".

Jag hade gett pengar till den sista. Ehe.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ehe, där slutar man följa din blogg,

ehe

2011-01-30 @ 17:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0